Kraj podepsal smlouvy se třemi společnostmi, které v letech 2022 až 2032 zajistí přepravu Jihočechů autobusovou dopravou. Uhradí jim za to 5 miliard

Jihočeši budou moci také v letech 2022 až 2032 cestovat do zaměstnání, škol či k lékaři linkovými autobusy. Přepravu osob v celém regionu pro uvedené období zajišťují smlouvy, které podepsal kraj se zástupci tří dopravních společností vzešlých z výběrového řízení. V úterý 1. června je svými podpisy signovali hejtman Martin Kuba, předseda představenstva GW BUS a.s. Robert Krigar, jednatel BL13 s.r.o. a vedoucí společník BusLine pro Jihočeský kraj Jakub Vyskočil a předseda představenstva a místopředseda představenstva ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Peter Schmolmüller a Vladimír Homola. Návrh smluv s uvedenými dopravci schválila 15. dubna Rada Jihočeského kraje.

Kraj vysoutěžil zajištění veřejné linkové osobní dopravy na toto desetileté období za 7,4 miliardy korun. Z toho uhradí ze svého pět miliard a zbylé 2,4 miliardy obdrží dopravci z tržeb od cestujících. „Jedná se o největší veřejnou zakázku realizovanou Jihočeským krajem. Velice mě proto těší, že se ji podařilo vysoutěžit hned napoprvé. Jihočeský kraj zároveň zpracoval zadávací dokumentaci čítající více než 2,2 tisíce stran, vysoutěžil dodavatele a podepsal smlouvy za pouhých 28 měsíců. Konkrétně od února 2019 do června 2021", zdůraznil Kuba s tím, že do výběrového řízení, které bylo rozděleno na sedm oblastí, přišlo celkem 32 nabídek od 8 uchazečů.

Ze smluv podle hejtmana vyplývá, že od června 2022 do června 2032 zajistí dopravní obslužnost na Českobudějovicku společnost GW BUS, na Táborsku společnost BusLine pro Jihočeský kraj a na Českokrumlovsku, Jindřichohradecku, Písecku, Prachaticku a Strakonicku společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice. Dopravci se v nich zároveň zavázali, že v celém kraji ročně najedou 20,9 milionu kilometrů. „Z toho na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu, na Písecku 2,4 milionu, na Prachaticku 2,6 milionu, na Strakonicku 2,6 milionu a na Táborsku 3,1 milionu kilometrů. Jihočeský kraj může zároveň požadovat změnu rozsahu výkonů v rozpětí plus 30 až mínus 20 procent z výše uvedených výkonů,“ upřesnil Kuba.

Hejtman pak připomněl, že Jihočeský kraj jako první kraj v republice nesoutěžil v zakázce o veřejných službách v přepravě cestujících linkovou dopravou pro období 2022 až 2032 pouze nabídkovou cenu za kilometry, ale zároveň také nejlepší dopravní řešení na základě jednotných požadavků a podmínek stanovených v zadávací dokumentaci. „Každý účastník tak předložil v nabídce své vlastní nejlepší dopravní řešení, které se projevilo v hodnocení formou nabídkové ceny. Všem Jihočechům se tak vyplatilo, že bylo výběrové řízení zorganizováno jako otevřené a maximálně transparentní,“ uzavřel Kuba.
 

01.06.2021 Bc. David Hocke