Od čtvrtka 25. února začnou platit na Krajském úřadě Jihočeského kraje nová pravidla fungování. Jedná se o aktualizovanou verzi pravidel stávajících, vycházející ze současné situace v oblasti onemocnění covid-19. Stávající pravidla byla modifikována s ohledem na mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 22. února k nošení ochranných prostředků dýchacích cest. Změna usiluje o kontinuitu postupů dosud uplatňovaných při ochraně zdraví veřejnosti, představitelů samosprávy i zaměstnanců úřadu.
Faktickou změnou je pak přechod z používání doposud respektovaných ochranných roušek na respirátory jako vyšší formu ochrany dýchacích cest.
Stávající doba úředních hodin zůstává zachována v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin. Nicméně stále platí, že krajský úřad dle usnesení vlády pokračuje v provozu s omezením osobního kontaktu zaměstnanců s adresáty veřejné správy a dalšími externími osobami na nezbytně nutnou úroveň. Omezení spočívá především v nahrazení osobního kontaktu písemným, elektronickým či telefonickým ve všech případech, kdy je to možné. Dále pak příjmem veškerých dokumentů od veřejnosti pouze prostřednictvím pracoviště podatelny; vždy kdy je to možné, se upřednostní elektronická komunikace. Na recepcích budov krajského úřadu jsou provedena organizační opatření zabraňující přímému kontaktu osob a jednání se provádí za zvýšených hygienických opatření.