Základní informace o odboru
Vnitřní členění a telefonní seznam odboru
- Náplň činnosti odboru v samostatné působnosti kraje
-
Úsek vedoucího odboru
- plní všechny úkoly související s výkonem funkce hejtmana a dalších uvolněných členů rady kraje (RK)
- organizuje pracovní program, připravuje hejtmanovi a uvolněným členům rady denní rozvrhy jejich práce, organizuje a zajišťuje pracovní jednání a schůzky vč. zápisů z jednání dle pokynů,
- podílí se na organizaci a zajištění pracovních a společenských akcí, a to i mimo budovu krajského úřadu
- vyřizuje příchozí a odchozí korespondenci podle pokynů, přiděluje korespondenci příslušným odborům a oddělením k vyřízení, zajišťuje práce spojené s vedením spisové služby GINIS
- sleduje a zabezpečuje plnění úkolů hejtmana a členů rady uložených RK a zastupitelstvem kraje (ZK)
- vede listinnou a elektronickou evidenci plných mocí vydaných hejtmanem a přijatých plných mocí
- připravuje podklady pro agendu záštit
- zajišťuje komunikaci s dalšími orgány veřejné správy a vede agendy s tím spojené
- vyřizuje pozvánky a provádí předběžná jednání podle pokynů
- organizuje porady hejtmana a dalších členů rady, vč. zápisů, zajišťuje pro ně podklady
- zajišťuje podpis hejtmana, jeho zástupce nebo pověřených členů rady na dokumentech, smlouvách schválených RK a ZK a jiných písemnostech
- eviduje, ukládá a provádí skartaci písemností podle spisového a skartačního řádu
- zajišťuje dary hejtmana v rámci prezentace kraje, vede jejich evidenci
- organizuje a zajišťuje pracovní cesty, cestovní příkazy a odpovídá za jejich předkládání vč. všech náležitostí ekonomickému odboru
- zajišťuje pohoštění pro jednání
- připravuje podklady pro jednání RK a ZK
- zabezpečuje osobní přepravu hejtmana a další činnosti související s provozem vyčleněného vozidla.
- připravuje podklady pro vyúčtování nákladů na provoz svěřeného vozidla uvolněných členů rady kraje.
- poskytování informací veřejnosti v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů; vedení evidence a zpracování výroční zprávy o poskytnutých informacích za příslušný rok
Oddělení organizační
- zodpovídá za komplexní zajištění zasedání ZK a schůzí RK včetně výjezdních (organizace, příprava podkladů podle platné vnitřní normy a jednacích řádů, soustředění podkladových materiálů, příprava návrhu programu, vyhotovení zápisů, výpisů usnesení, evidence usnesení, archivace podkladů dle spisového řádu v tištěné a také v elektronické podobě, rozesílání podle jednacího řádu a vnitřních norem)
- zabezpečuje zveřejňování zápisů, usnesení a pokladových materiálů týkajících se jednání RK a ZK na internetu a intranetu
- zabezpečuje zpracování, distribuci a archivaci zápisů z valných hromad obchodních společností kraje
- připravuje podkladové materiály pro jednání RK a ZK - pravidelně: zprávu o činnosti rady, zprávu o plnění usnesení, zprávu o vyřizování dotazů a připomínek, záštity s finančním příspěvkem a další
- vede veškerou správu financí odboru, zajišťuje hospodaření s finančními prostředky dle schváleného rozpočtu, zabezpečuje zpracování rozpočtu v příslušných odpovědných místech (pro zastupitele a pro odbor kancelář hejtmana) a čerpání rozpočtu vč. kontroly hospodárnosti, připravuje podklady pro provádění rozpočtových opatření
- provádí evidenci a financování veškerých individuálních dotací z rozpočtu KHEJ, financování a proplácení dotací z Ministerstva vnitra
- vede evidenci smluv za odbor kancelář hejtmana a zabezpečuje jejich anonymizaci a zveřejňování
- připravuje podklady pro zpracování střednědobého rozpočtového výhledu
- provádí konzultace a připomínkování obsahu materiálů pro jednání rady a zastupitelstva
- vede agendu Fondu zastupitelů JK
- zajišťuje pro veřejnost a členy zastupitelstva k nahlédnutí zápis o průběhu ZK, usnesení RK, a výpisy přijatých usnesení, apod.
- koordinuje vyřízení dotazů, připomínek a námětů členů zastupitelstva, vyžaduje si k tomu příslušné podklady
- organizuje další jednání dle pokynu hejtmana (např. jednání Rady AKČR)
- zabezpečuje agendu odměn a dalších peněžitých plnění členů zastupitelstva a členů výborů a komisí, kteří nejsou členy zastupitelstva, zpracovává příslušné podklady pro jejich výplatu, spolupracuje s personálním oddělením kanceláře ředitele a s ekonomickým odborem
- zpracovává zásady a směrnice kraje v oblasti odměňování a dalších peněžitých plnění zastupitelům
- vede evidenci obecně závazných vyhlášek, nařízení, směrnic, statutů a dalších norem schválených RK a ZK, zajišťuje jejich vydávání v platném znění, zveřejnění na internetu a intranetu
- zabezpečuje agendu vydávání věstníku kraje - evidenci vydaných částek, předtiskovou kontrolu podkladů, tisk, distribuci a vyúčtování předplatitelům
- zabezpečuje agendu přísedících krajského soudu
- odpovídá za vedení aktuálního seznamu členů zastupitelstva, rady, výborů a komisí
- zabezpečuje nastupování náhradníků na uprázdněný mandát v ZK, v průběhu volebního období kontroluje na základě údajů sdělených zastupiteli slučitelnost jejich funkce,
- zabezpečuje zpracování a projednání návrhů jednacích řádů orgánů kraje a návrhů jejich změn
- vede evidenci usnesení rady a zastupitelstva kraje, eviduje úkoly uložené zastupitelstvem a radou kraje, sleduje a kontroluje podle pokynů hejtmana a rady plnění usnesení rady a zastupitelstva kraje, vyžaduje si k tomu příslušné podklady
- podílí se na organizační přípravě návrhu na složení výborů ZK a komisí RK, soustřeďuje a předkládá radě návrhy na jmenování a odvolání předsedů a členů výborů a komisí
- koordinuje činnost tajemníků výborů ZK a komisí RK
- vede evidenci členů komisí RK a výborů ZK
- metodicky řídí zaměstnance zpracovávající usnesení v elektronické aplikaci iUsnesení, navrhuje inovace v aplikaci, zajišťuje školení ve spolupráci s odborem informatiky
- zajišťuje informační servis pro členy zastupitelstva kraje, vytváří podmínky pro činnost zastupitelských klubů
- shromažďuje písemnosti určené zastupitelstvu a radě kraje, jejich orgánům nebo jejich členům; zajišťuje jejich předání adresátovi
- sleduje e-klep v oblastech zákonných norem, které se týkají činností kanceláře hejtmana, a připravuje připomínky
- zajišťuje občerstvení pro zasedání RK a ZK
Oddělení krizového řízení
- zabezpečuje bezpečnost u orgánů Jihočeského kraje Jihočeského kraje, zajišťuje činnost „Bezpečnostní komise“
- koordinuje a zabezpečuje činnosti související s bezpečnostní politikou KÚ s ohledem na negativní jevy v činnosti či provozu úřadu, zabezpečuje činnosti a úkony související s vyhodnocováním, přípravou a zajišťováním nezbytných opatření ke zvládnutí mimořádných událostí a krizových situací,
- zpracovává plán akceschopnosti krajského úřadu, organizuje nácviky vedoucí ke zdokonalení znalostí a činností zaměstnanců v oblasti bezpečnosti a řešení mimořádných událostí nebo krizových situací v rámci krajského úřadu,
- zajišťuje ochranu utajovaných informací a ochranu zvláštních skutečností, vedení, ukládání a skartaci těchto písemností, stanovuje a kontroluje dodržování zásad pro práci s nimi,
- plní úkoly spojené s výkonem funkce bezpečnostního ředitele při ochraně utajovaných informací,
- zajišťuje a organizuje činnosti spojené s ochranou osob a ostrahou budov KÚ a vykonává dohled nad režimem vstupu a pohybu osob v objektech,
- zajišťuje ochranu uživatelů a osob nacházejících se v areálech KÚ,
- zajišťuje, administruje a kontroluje poskytování a čerpání dotací Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska a dalším dobrovolným sdružením a organizacím s humanitárním zaměřením na činnost a akce,
- vede administraci dotačních programů - stanovuje pravidla dotačních programů, provádí kontrolu dodržování SM/107/ZK.
Oddělení vnějších vztahů a zahraniční spolupráce
Hlavní úkoly vnější a zahraniční sekce:- připravuje a konzultuje s hejtmanem i vedením kraje operativně strategii zapojení kraje do aktivit přeshraniční spolupráce, informuje vedení kraje o relevantním dění a událostech zejména v nejbližších partnerských regionech kraje a pečuje o pozitivní image kraje u zahraničních partnerů
- organizuje a zajišťuje vnější a zahraniční pracovní cesty hejtmana, členů rady a zastupitelstva kraje, ředitele a příp. dalších zaměstnanců krajského úřadu
- zajišťuje přijímání zahraničních návštěv hejtmana, vedení kraje a připravuje pro to nezbytné podklady
- asistuje v potřebném rozsahu při organizačním zajišťování akcí jiných útvarů JK s mezinárodní a tuzemskou dimenzí
- zajišťuje překladatelské a tlumočnické služby pro operativní potřebu
- zajišťuje veškerou agendu spolupráce s partnerskými regiony kraje v zahraničí a vede k tomu potřebnou evidenci
- vede a navazuje spolupráci se zahraničními subjekty působícími v ČR, které jsou pro zahraniční spolupráci kraje významné (zahraniční velvyslanectví v ČR atd.)
- administruje individuální dotace tematicky zaměřené na přeshraniční spolupráci
- spolupracuje podle potřeby s institucemi a sdruženími se sídlem v partnerských regionech v zahraničí, se kterými se kraj podílí na organizaci společných akcí, nebo na podpoře společných záměrů (např. hospodářské komory v DR, HR, DB, Euroregion Mülviertel, EUREGIO Bayerischer Wald - Böhmerwald - Unterer Inn, Euroregion Silva Nortica, Evropský region Dunaj -Vltava, atd.)
- vede agendu zapojení kraje do mezinárodních organizací
- připravuje koncepci rozvoje vnějších a zahraničních styků kraje
- zajišťuje komunikaci a příslušnou agendu AKČR pro hejtmana kraje
- zabezpečuje úkoly související s funkcí zřizovatele příspěvkové organizace v oblasti cestovního ruchu - metodické vedení Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR)
Hlavní úkoly sekce informací a styku s veřejností:
- vytváření komplexních mediálních projektů a koncepcí mediální politiky kraje pro tištěná i elektronická média včetně stanovení jejich odborné, technické a věcné úrovně a koordinace procesu jejich tvorby, produkce a distribuce, a to i pro oblast zahraničních vztahů kraje
- koordinace poskytování výstupních informací o činnosti kraje a všech jeho orgánů v samostatné i přenesené působnosti celostátním i regionálním sdělovacím prostředkům i občanům kraje
- pořizování a vedení fotoarchivu a fotodokumentace z činnosti samosprávy Jihočeského kraje i organizačních složek Krajského úřadu JK
- obsahová příprava a organizační zajišťování pravidelných tiskových konferencí funkcionářů orgánů kraje se zástupci hromadných sdělovacích prostředků
- spolupráce s co nejširším okruhem sdělovacích prostředků a médií, poskytování aktuálních informací o výsledcích práce všech orgánů kraje formou rozesílaných tiskových zpráv
- zabezpečování pravidelného monitoringu tisku a zpravodajství ČTK pro potřeby orgánů kraje a vedení úřadu
- zajišťování neprodlených odpovědí na dotazy, vznesené sdělovacími prostředky
- podíl na přípravě a realizaci informačních a propagačních kampaní Jihočeského kraje
V oblasti elektronických médií sekce informací a styku s veřejností zajišťuje:
- zpracování a aktualizace koncepcí komplexního zajištění webových informačních služeb, jejich odborného a věcného obsahu
- příprava koncepcí rozšiřování existujících webových stránek integrací nových technických a technologických možností v oblasti elektronických komunikačních služeb včetně využití zvuku a videa
- celková koordinace zveřejňovaných informačních výstupů z jednotlivých organizačních útvarů kraje
- zajištění souladu webových informačních služeb s ustanoveními příslušných legislativních norem, vnitřních norem kraje a krajského úřadu včetně jejich přístupnosti (distribuce) pro všechny skupiny uživatelů včetně handicapovaných
- příprava grafického a funkčního řešení subsystémů pro zveřejňování informací na doménách 3. řádu, zpracování projektů interních aplikací pro jednotlivé odbory KÚ k on-line zveřejňování informací na webových stránkách
- koordinace jednotné grafické úpravy a jednotné hierarchické struktury stránek www.kraj-jihocesky.cz
- aktualizace a rozšiřování informačního obsahu webových stránek na základě podkladů, dodaných jednotlivými útvary
Hlavní úkoly sekce marketingu a cestovního ruchu:- zajišťuje zpracování marketingové koncepce kraje, její aktualizaci a implementaci
- sestavuje návrh částí rozpočtu kraje v oblasti marketingu, PR a propagace, spravuje ve své kapitole přidělené prostředky
- naplňování jednotné koncepce prezentace Jihočeského kraje a Krajského úřadu JK
- správa manuálu logotypu JK, rozhodování o užívání znaku kraje a logotypu
- vytváření a implementace corporate identity a design JK a KÚ
- stanovení jednotné grafické podoby všech tiskových materiálů kraje, internetových stránek JK, reklamních předmětů a darů
- vytváření ročního plánu marketingových opatření JK
- správa a aktualizace image brožur JK
- pořizování propagačních předmětů Jihočeského kraje a propagační předměty pro oblast cestovního ruchu a tištěné propagační materiály
- metodické vedení a koordinace agendy marketingu zřizovaných a zakládaných organizací
- provádění mediálních marketingových kampaní dle pokynů hejtmana nebo schválených ročních plánů marketingových opatření JK
- produkce (včetně organizace a zajištění) marketingových a image akcí kraje na základě ročního plánu nebo pokynů hejtmana
- tvorba marketingových produktů a produkce v rámci eventmarketingu
- administruje individuální dotace na podporu cestovního ruchu v JK
- pro rozhodování orgánů kraje navrhuje vytváření dotačních podpor pro financování rozvoje cestovního ruchu v kraji
Oblast cestovního ruchu je zajišťována Jihočeskou centrálou cestovního ruchu (JCCR), která je zřizovanou organizací kraje a metodicky je vedena oddělením vnějších vztahů a zahraniční spolupráce, sekcí marketingu a cestovního ruchu.
Jihočeská centrála cestovního ruchu:- provádí analýzy rozvoje odvětví cestovního ruchu v kraji
- zpracovává koncepci rozvoje cestovního ruchu na území kraje a spolupracuje na tvorbě celostátní koncepce cestovního ruchu, koordinuje její územní dopady a vymezuje hlavní územní problémy a priority, dozoruje a provádí implementaci strategie na podporu CR
- tvorba produktové nabídky v oblasti cestovního ruchu dle aktuálních trendů a poptávky
- tvorba či spolupráce na projektech zaměřených na cestovní ruch JK
- distribuce propagačních materiálů pro infocentra
- vykonává poradenskou činnost pro orgány obcí v oblasti cestovního ruchu a pro subjekty působící v oblasti cestovního ruchu
- spolupracuje s Ministerstvem pro místní rozvoj, s Českou centrálou cestovního ruchu - agentura CzechTourism, s podnikatelskou a neziskovou sférou, s rozvojovými agenturami a s orgány památkové péče a ochrany přírody v oblasti propagace a rozvoje cestovního ruchu v kraji, stejně tak s regionálními organizacemi a institucemi (např. Jihočeská hospodářská komora, Jihočeská univerzita, vysoké školy atd.)
- připravuje a realizuje prezentaci kraje na tuzemských a zahraničních veletrzích cestovního ruchu
- vydávání tištěných propagační materiálů
- sledování úrovně webu pro cestovní ruch
- Náplň činnosti odboru v přenesené působnosti (výkon státní správy)
-
Úsek vedoucího odboru
- plní povinnosti vyplývající ze zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Oddělení krizového řízení
- podílí se na zajišťování bezpečnosti České republiky,
- připravuje koncepci a zajišťuje připravenost kraje na řešení vojenských i nevojenských ohrožení a krizových situací (dále jen krizových situací), včetně provádění metodické a kontrolní činnosti v této oblasti,
- zajišťuje koordinaci činností při řešení krizových situací, podílí se na koordinaci záchranných a likvidačních prací při řešení mimořádné události vzniklé na území kraje,
- zajišťuje úkoly spojené s mobilizací ozbrojených sil, brannou povinnost občanů včetně zabezpečení potřeb států NATO,
- organizuje součinnost v oblasti krizového řízení mezi obecními úřady a dalšími správními úřady kraje a poskytuje jim metodickou pomoc,
- zpracovává potřebnou dokumentaci pro přípravu a řešení vojenských i nevojenských krizových situací,
- vykonává činnosti pro zajištění vládního utajovaného spojení,
- posuzuje možná rizika vzniku krizové situace na území kraje, zpracovává podklady do krizového plánu kraje,
- zpracovává a aktualizuje Plán nezbytných dodávek,
- podílí se na přípravě a realizaci regulačních opatření,
- navrhuje finanční zabezpečení přípravy a řešení krizových a mimořádných situací včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci,
- zajišťuje činnost bezpečnostní rady kraje a její součinnost s Bezpečnostní radou státu a bezpečnostními radami obcí, plní funkci sekretariátu bezpečnostní rady kraje
- organizuje činnosti krizové štábu kraje a pracoviště krizového řízení kraje,
- zvyšuje odbornou připravenost účastí na seminářích, kurzech a dalších aktivitách spojených s činností oddělení,
- zajišťuje podle pokynů hejtmana a ředitele úřadu další výkon činností a působností daných zákony o zajišťování obrany, o rozsahu branné povinnosti, o krizovém řízení, o hospodářských opatřeních pro krizové stavy, o hasičském záchranném sboru, o integrovaném záchranném systému a souvisejícími vyhláškami a prováděcími předpisy.
- Seznam zřizovaných organizací v působnosti odboru
Odborem zveřejňované informace
- Krizové řízení
-
Krizové řízení je zaměřeno na realizaci a požadavky ke zpracování dokumentace připravenosti na řešení krizových situací. Krizová připravenost v sobě vedle havarijní připravenosti zahrnuje i plnění úkolů na úseku ochrany veřejného pořádku a bezpečnosti (sem patří např. i hrozba terorismu), dále eliminace negativních dopadů ekonomických rizik (surovinové krize - např. nedostatek potravin, pitné vody, ropy a ropných produktů) včetně ohrožení finančních a devizových trhů, řešení epidemií spojených s ohrožením zdraví obyvatel, nákazy hospodářských zvířat apod. V těchto oblastech se prolínají působnosti mnoha dalších resortů.
Základní informace
Krizové řízení lze rozdělit do těchto základních oblastí:- oblast bezpečnostních rad, krizových štábů (bezpečnostní rada kraje, krizový štáb kraje, bezpečnostní rada určené obce, krizový štáb určené obce, krizový štáb obce která nezřizuje bezpečnostní radu)
- oblast krizových stavů
- oblast pro řešení nevojenských krizových situací
- oblast pro řešení vojenských krizových situací - obranné plánování
- oblast hospodářských opatření pro krizové stavy
- oblast havarijního plánování
- ochrana utajovaných skutečností - zvláštní skutečnosti, ochrana osobních údajů
- pravidla základní hygieny po záplavách
- Koncepce rozvoje cestovního ruchu Jihočeského kraje 2021-2030
-
Cestovní ruch je v Jihočeském kraji již dlouhodoběji vnímán jako významný ekonomický rozvojový faktor. Jihočeský kraj je považován za jeden z turisticky nejatraktivnějších regionů ČR. Tuto pozici by měl Jihočeský kraj do budoucna nejen udržet, ale také výrazně posílit.
K tomu má kraj velmi dobré předpoklady. Jeho atraktivita je dána polohou, přírodním bohatstvím, četnými kulturními a historickými památkami a obecně vhodnými podmínkami pro rozvoj pěší turistiky, cykloturistiky a rodinné dovolené spojené se zážitky.
Koncepce rozvoje cestovního ruchu Jihočeského kraje 2021-2030
- Informace o výsledcích kontrol
-
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2023 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2022 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2021 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2020 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2019 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2018 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2017 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2016 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2015 naleznete ZDE
Informace o výsledcích kontrol přenesené působnosti v oblasti krizového řízení za rok 2014 naleznete ZDE
Kontaktní osoba: Pavla Poppová, tel.: 386 720 128
Další informace
- Informace o zpracovávání osobních údajů
-
Informace o zpracování osobních údajů KHEJ
Kontaktní osoba: JUDr. Eva Bartošová
- Odkazy na užitečné internetové stránky
-
Internetové stránky, doporučované odborem kancelář hejtmana jako zdroj informací:
Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje
- Formuláře a vzory smluv - individuální dotace, záštity
-
Veškeré informace naleznete v sekci Potřebuji si vyřídit