V jindřichohradecké nemocnici bude spuštěn nový vyvolávací systém

Z důvodu stále vyššího vytížení ambulantního provozu rozhodlo vedení nemocnice o vybudování vyvolávacího systému. Očekávaný termín začátku funkce systému je středa 22. ledna 2025 a cílem implementace je zlepšení organizace péče o pacienty, zajištění transparentnosti, ale také zrychlení dostupnosti nezbytné zdravotní péče pro nejrizikovější pacienty.

Hlavním prvkem vyvolávacího systému je ovládací panel ve vestibulu v přízemí budovy E, nedaleko hlavního vchodu. Pacient se na tomto místě zaregistruje do pořadí jednotlivých ambulancí pomocí karty zdravotní pojišťovny, občanského průkazu nebo zadáním rodného čísla. V pilotním provozu je tento systém určen pro interní ambulance, které zajišťují mimo jiné vstupní předoperační vyšetření, chirurgické a ortopedické ambulance, a také provoz lékařské služby první pomoci poskytující neodkladnou péči mimo běžnou ordinační dobu ambulancí. Z těchto možností lze vybrat v interaktivním ovládání systému, který následně nabízí jednotlivé odbornosti nebo dokáže zohlednit akutní stav pacienta, objednaný termín prohlídky či plánovaný příjem. Po registraci do pořadí jednotlivých ambulancí systém vydá unikátní pořadové číslo, dle kterého budou pacienti vyvoláváni. Aktuální pořadí bude zobrazeno na nástěnných displejích, které jsou rozmístěny v čekárnách a přilehlých prostorech ambulancí. V případě plánovaného vyšetření je žádost z vyvolávacího systému přenesena do nemocničního informačního systému, který automaticky přiřadí pacienta k jeho stanovenému termínu. Zdravotnický personál bude mít navíc všeobecný přehled o množství čekajících pacientů a jejich předpokládaném ošetření, díky čemuž bude moci lépe reagovat při vzniku jakýchkoliv mimořádných událostí.

Přestože je systém implementován s cílem organizace provozu ambulancí, vždy je na prvním místě zdraví a život pacientů, kteří budou ošetřeni na základě závažnosti jejich zdravotního stavu.
 

20.01.2025 Bc. David Hocke