Matriky - Potvrzení o údajích ze sbírek listin a druhopisů matričních knih

Popis služby

Matriční úřad, úřad s rozšířenou působností nebo krajský úřad vydává potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin, kterou vede, nebo v druhopisu matriční knihy vedené do 31. prosince 1958. Jedná se o informace o narození, uzavření manželství nebo partnerství nebo úmrtí.

Pro koho je služba určena?

Potvrzení je možné vydat:

  • Fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny (manžel, partner, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci), jejím sourozencům a dále zmocněncům těchto osob
  • Pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků
  • Statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, pokud jde o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949
  • Fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků

Jaký je postup vyřízení?

Žádost se podává na úřad, který příslušnou sbírku listin vede.

Žádost je možné podat:

  • Datovou schránkou fyzické osoby
  • Emailem se zaručeným elektronickým podpisem fyzické osoby
  • Osobně
  • Písemně na adresu: Krajský úřad Jihočeského kraje, odbor právní a krajský živnostenský úřad, odd. státního občanství a krajský živnostenský úřad, U Zimního stadionu 1952, 370 76 České Budějovice

Co potřebuji mít?

Vyplněnou žádost a průkaz totožnosti. Pokud nejste fyzickou osobou, které se zápis týká, předložíte doklad prokazující Váš příbuzenský poměr k této osobě.

Jaká je lhůta pro vyřízení?

Zákonná lhůta pro vydání potvrzení je 30 až 60 dnů. Vaší žádostí se budeme zabývat co nejdříve.

Jaký je poplatek za vyřízení?

Správní poplatek můžete uhradit hotově nebo platební kartou.

Správní poplatek je 50,- Kč za každou i započatou stranu.