Odbor ekonomický

Základní informace o odboru

Vnitřní členění a telefonní seznam odboru

Náplň činnosti odboru v samostatné působnosti kraje

Oddělení rozpočtu a financování

 

Na úseku správy daní a poplatků

  • podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, rozhoduje na základě předaných podnětů od poskytovatelských odborů KÚ o uložení odvodů do rozpočtu Jihočeského kraje vůči osobám, které se dopustily porušení rozpočtové kázně tím, že neoprávněně použily nebo zadržely prostředky patřící či svěřené kraji, a to včetně vyměřování penále, zajišťuje jejich vymáhání podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád v platném znění až do doby návrhu soudní exekuce, které řeší OLVV
  • poskytuje metodickou pomoc odborům Krajského úřadu Jihočeského kraje v případech zjištění porušení rozpočtové kázně u příjemců dotací poskytnutých z rozpočtu Jihočeského kraje
  • poskytuje metodickou pomoc zřizovatelským odborům Krajského úřadu Jihočeského kraje v případech odvodů do rozpočtu ukládaných zřizovaným příspěvkovým organizacím dle § 28 odst. 6, 8, 9 zákona č. 250/2000 Sb. v platném znění - přípravě materiálu pro radu kraje
  • přijímá žádosti ve věci uplatnění opravných prostředků v případech porušení rozpočtové kázně, rozhoduje o nich, případně je postupuje k rozhodnutí vyššího orgánu nebo zpracovává materiály pro rozhodnutí samosprávy
  • připravuje podklady pro rozhodování orgánů kraje o prominutí nebo částečném prominutí povinnosti odvodu a penále za porušení rozpočtové kázně na základě přijaté písemné žádosti toho, kdo porušil rozpočtovou kázeň
  • spolupracuje s kontrolními orgány ve věci vedených řízení za porušení rozpočtové kázně proti kraji a dle pokynu ředitele KÚ navrhuje a zpracovává podání opravných prostředků

Na úseku rozpočtu a financování vlastních (samosprávných) prostředků kraje

  • je gestorem sestavování návrhu ročního rozpočtu s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování od vydávání metodiky pro oddělení a odbory pro přípravu návrhů rozpočtu kraje z hlediska zdrojů příjmů a zaměření výdajů a vyjádření vztahů ke zřizovaným PO, obcím a ostatním příjemcům přes sumarizaci jednotlivých částí do ucelených návrhů pro balancování rozpočtu až po schvalovací řízení a rozpis
  • je gestorem sestavování návrhu střednědobého rozpočtového výhledu kraje obdobně jako u návrhů ročních rozpočtů, k tomu zpracovává makroekonomické analýzy hospodářského vývoje, každoročně sestavuje návrhy aktualizace a zajišťuje návaznost na roční rozpočtový proces
  • zabezpečuje rozpis ukazatelů rozpočtu vlastních prostředků kraje pro obce
  • zabezpečuje metodiku rozpisu ukazatelů rozpočtu kraje pro zřizované PO, založené právnické osoby a ostatní příjemce dotací a návratných finančních výpomocí (NFV) v gesci OEKO; zabezpečuje a usměrňuje hospodaření podle rozpočtu a zajišťuje kontrolu jeho čerpání v rámci zajišťování realizace systému financování veřejné správy prostřednictvím řízení peněžních toků
  • stanovuje metodické postupy v oblasti rozpočtového hospodaření a financování pro ostatní organizační útvary kraje
  • zajišťuje zpracovávání finančních a rozpočtových analýz pro rozhodování orgánů kraje
  • jako správce rozpočtu zajišťuje přezkoumávání a vyhodnocení operací v rámci vnitřního kontrolního systému se zaměřením na dodržování právních předpisů (rozpočtových pravidel, rozpočtové skladby a systému vnitřní finanční kontroly)
  • je gestorem předkládání návrhů úprav rozpočtu formou rozpočtových opatření pro orgány kraje, provádí jejich kontrolu, sumarizaci a předkládá je pro rozhodování samosprávy a zajišťuje jejich provádění
  • zpracovává analýzy rozpočtového určení daní (RUD) pro kraj a je správcem daňových příjmů kraje a rozpočtové rezervy
  • podílí se na stanovování postupů, zásad a metodik pro poskytování dotací a NFV kraje, na koordinaci činností souvisejících s podáváním žádostí o podpory a dotace a provádí analytickou činnost, podílí se na zpracování a předkládání závěrečného vypořádání těchto dotací a podpor
  • na úseku poskytování dotací a NFV prostřednictvím OEKO zajišťuje systém poskytování v souladu s vnitřními předpisy kraje, včetně zajištění souladu s pravidly veřejné podpory, a zajištění veřejnosprávní kontroly užití prostředků příjemci
  • zajišťuje koordinaci a metodické usměrňování procesu financování programu rozvoje kraje
  • posuzuje a analyzuje možnosti kraje v kofinancování projektů ze strukturálních fondů a z programů EU, předfinancování vlastních projektů, komunikuje s bankou při zakládání a spravování speciálních účtů pro zajištění financování těchto projektů
  • metodicky řídí a koordinuje rozpočtový proces u zprostředkujících subjektů a konečných příjemců prostředků fondů EU
  • připravuje programy kraje pro spolupráci ČR s EU z hlediska financování
  • vypracovává hodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje, řídí proces vypracování podkladů finančního vypořádání dotací a NFV poskytnutých z krajských prostředků a zajišťuje jejich sumarizaci pro závěrečný účet kraje (ZÚK) a je gestorem sestavení ZÚK pro jeho schvalování v orgánech kraje
  • pro jednání orgánů kraje připravuje materiály v oblasti rozpočtu a ekonomiky a zajišťuje plnění jejich usnesení

 

Oddělení účetnictví

  • zaměstnanec na pozici metodik účetnictví je oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci zaměstnanců zařazených v rámci tohoto oddělení na pozicích účetní, mzdový účetní, daňový specialista a metodik DPH, metodik PAP
  • vede účetnictví o rozpočtovém hospodaření kraje:
    • zajišťuje tuzemský zúčtovací a platební styk s bankou
    • zajišťuje devizový zúčtovací a platební styk s bankou, včetně nákupu valut
    • účtuje a vede evidenci podmíněných pohledávek, pohledávek, záloh na transfery, vystavuje faktury za běžné příjmy na základě smluv apod.
    • účtuje a vede evidenci podmíněných závazků, závazků, tzn. centrální evidenci přijatých faktur a dále smluv, ze kterých vyplývá finanční plnění
    • účtuje o daňových příjmech
    • účtuje o pořízení majetku
    • účtuje o pokladních operacích
    • účtuje o ceninách
    • účtuje o zásobách
    • účtuje o úvěrech a kontokorentu
    • účtuje o termínových vkladech
    • účtuje o zhodnocování dočasně volných prostředků rozpočtu
    • účtuje o příjmu dotací ze státního rozpočtu a státních fondů v rámci samostatné působnosti
    • zajišťuje výplatu dotací, příspěvků, návratných finančních výpomocí a záštit z prostředků Jihočeského kraje obcím, dobrovolným svazkům obcím, příspěvkovým organizacím, krajům a dalším fyzickým a právnickým osobám
    • vede komplexní agendu peněžních fondů zřízených Jihočeským krajem a provádí analýzu hospodaření těchto fondů
    • zabezpečuje vyúčtování cestovních náhrad při tuzemských pracovních cestách
    • účtuje o depozitním účtu (složené jistoty a kauce)

 

  • vede kompletně agendu DPH a daně z obratu v zahraničí:
    • kompletně zabezpečuje agendu DPH, včetně daňového přiznání DPH a metodiky pro Jihočeský kraj
    • zajišťuje koordinaci vztahů Jihočeského kraje s finančními úřady EU v ekonomické oblasti (např. SRN, Rakousko) k realizaci daňových přiznání k dani z obratu, zabezpečuje odevzdání těchto daňových přiznání na příslušné finanční úřady EU, včetně předání podkladů ORF k proplacení daně z obratu

 

  • vede kompletně agendu spojenou s Pomocným analytickým přehledem (dále jen PAP) a zajišťuje přípravu na konsolidaci:
    • kompletně zabezpečuje odborné a metodické činnosti v oblasti PAP pro potřeby účetní jednotky Jihočeský kraj
    • stanovuje metodiku PAP Jihočeského kraje, postupy statistického účtování, uspořádání položek statistických pohybů, IČ partnera aktiv a pasiv, IČ partnera transakce a jejich obsahové vymezení, stanovuje kontroly a postup pro zajištění předání včasných a správných dat do CSÚIS v souladu s ustanoveními technické vyhlášky
    • návazně na administraci PAP zajišťuje přípravu na proces konsolidace

 

  • vede kompletní mzdovou agendu:
    • připravuje podklady pro výplatu mezd a odměn a souvisejících výdajů zaměstnanců krajského úřadu a zastupitelů Jihočeského kraje
    • zpracovává výkazy související se mzdovou agendou, včetně vedení mzdových a evidenčních listů
    • zabezpečuje zúčtování mezd a souvisejících výdajů
    • provádí roční zúčtování na základě žádosti zaměstnance
    • vystavuje potvrzení o výši platu na základě žádosti zaměstnance
    • zabezpečuje vyúčtování cestovních náhrad při zahraničních pracovních cestách

 

  • zajišťuje agendy spojené s koncem roku:
    • provádí dokladovou inventuru
    • na základě rozhodnutí k provedení inventarizace se účastní fyzických inventur
    • připravuje podklady pro daňové přiznání Jihočeského kraje k dani z příjmů právnických osob
    • sestavuje účetní závěrku kraje a výkazy o jeho hospodaření, vyhotovuje účetní výkazy, včetně přílohy k účetní závěrce
    • provádí rozbor výsledku hospodaření pro závěrečný účet Jihočeského kraje
    • připravuje podklady pro finanční vypořádání finančních prostředků poskytnutých Jihočeským krajem ve spolupráci s oddělením rozpočtu a financování
    • zabezpečuje administraci ke schválení účetní závěrky Jihočeského kraje

 

  • ostatní agendy prováděné v průběhu roku:
    • analyzuje podmíněné pohledávky, pohledávky, podmíněné závazky a závazky
    • analyzuje finanční situaci Jihočeského kraje a průběžně sleduje stav finančních prostředků na bankovních účtech kraje
    • stanovuje metodické postupy účtování pro všechny organizační jednotky krajského úřadu, včetně aktualizace příslušných vnitřních předpisů a číselníků
    • koordinuje a usměrňuje hospodaření s majetkem kraje
    • pro jednání rady a zastupitelstva kraje připravuje materiály v oblasti hospodaření kraje a zajišťuje plnění jejich usnesení
    • zabezpečuje předání dat do centrálního systému účetních informací státu

 

Oddělení výkaznictví

  • pro potřeby vybraných účetních jednotek (obcí, DSO a příspěvkových organizací) zajišťuje metodickou pomoc formou aktuálních sdělení na webových stránkách „Metodická podpora v oblasti účetnictví státu", metodických pokynů, informačních listů a individuální metodické pomoci s cílem zajištění souladu základních principů účtování v rámci realizace účetnictví státu
  • v účetnictví obcí, dobrovolných svazků obcí provádí kontrolu účetnictví a rozpočtů obcí a dobrovolných svazků obcí podle stanovených postupů a platných právních předpisů se zaměřením na správnost zaúčtování přijatých dotací poskytnutých resorty, státními fondy, krajem apod.
  • zajišťuje a provádí analýzy a hodnocení rozpočtového určení výnosů daní, dotací a popřípadě zadluženosti za vybrané obce a dobrovolné svazky obcí
  • v účetnictví příspěvkových organizací provádí kontrolu účetnictví krajských příspěvkových organizací podle stanovených postupů a platných právních předpisů se zaměřením účetnictví krajských příspěvkových organizací v oblasti sociální, zdravotní a kultury
  • provádí odbornou poradní a metodickou činnost na úseku účetnictví pro krajské i obecní příspěvkové organizace, obce a dobrovolné svazky obcí
  • ve spolupráci se zřizovatelskými odbory komplexně zabezpečuje proces sjednocení metodiky v oblasti účetnictví příspěvkových organizací zřizovaných Jihočeským krajem v oblasti sociální, zdravotní a kultury pro následné rozborové činnosti jejich hospodaření
Náplň činnosti odboru v přenesené působnosti (výkon státní správy)

Oddělení rozpočtu a financování

 

Na úseku správy daní a poplatků

  • provádí dozorčí, rozhodčí a kontrolní činnost při výkonu státní správy na úseku výběru místních poplatků obcemi kraje a při odvolání proti rozhodnutí v oblasti místních poplatků dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
  • poskytuje metodickou pomoc obcím Jihočeského kraje na úseku místních poplatků a jejich vymáhání v souladu s § 67 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, v platném znění
  • rozhoduje o odvolání proti vyměření místních poplatků odváděných do rozpočtu obce včetně jejich příslušenství dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění
  • podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, rozhoduje na základě předaných podnětů o uložení odvodů do rozpočtu Jihočeského kraje vůči osobám, které se dopustily porušení rozpočtové kázně tím, že neoprávněně použily nebo zadržely prostředky přerozdělované krajem v přenesené působnosti, a to včetně vyměřování penále; zajišťuje jejich vymáhání podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění až do doby návrhu soudní exekuce, které řeší OLVV
  • přijímá žádosti ve věci uplatnění opravných prostředků v případech porušení rozpočtové kázně dle předchozího bodu, rozhoduje o nich, případně je postupuje k rozhodnutí řediteli KÚ
  • rozhoduje o podaných žádostech o povolení mimořádných opravných a dozorčích prostředků podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění
  • rozhoduje o odvoláních proti rozhodnutím obecních úřadů o odvodech za porušení rozpočtové kázně dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění
  • připravuje podklady pro odpis pohledávek a vydávání rozhodnutí o odpisu nedoplatku pro nedobytnost dle ust. § 158 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění
  • rozhoduje o námitkách účastníků v rámci probíhajícího výkonu rozhodnutí podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění, nebo podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
  • zabezpečuje vymáhání pohledávek na základě podnětů předaných příslušnými odvětvovými odbory podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění a podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
  • zabezpečuje vymáhání pohledávek kraje podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění na základě podnětů předaných příslušnými odvětvovými odbory podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění

 

Na úseku rozpočtu a financování transferů a státních dotací (vztahu SR, resortů a státních fondů k rozpočtu kraje i k rozpočtům obcí kraje)

  • v procesu sestavování návrhu ročního rozpočtu kraje je gestorem a metodikem pro odbory a oddělení KÚ pro zapojování potvrzených dotačních vztahů a transferů SR, resortů a státních fondů do příjmů a výdajů rozpočtu kraje
  • v procesu sestavování návrhu střednědobého rozpočtového výhledu kraje a při každoroční aktualizaci je gestorem obdobně jako u návrhů ročních rozpočtů v návaznosti na rozpočtový výhled státního rozpočtu pro zapojování potvrzených dotačních vztahů a transferů SR, resortů a státních fondů
  • zabezpečuje rozpis státního rozpočtu (souhrnného dotačního vztahu SR) pro obce kraje a pro KÚ vykonává správu v rámci všeobecné pokladní správy SR (VPS)
  • je gestorem a prostředníkem uplatňování požadavků nároků na SR (MF, resorty a státní fondy) jako podkladů pro sestavování státního rozpočtu
  • zabezpečuje a zprostředkovává metodiku postupů SR, resortů a státních fondů v oblasti rozpočtového hospodaření a financování pro ostatní organizační útvary krajského úřadu a pro obce kraje
  • zprostředkovává finanční politiku státu v jednom anebo více oborech činnosti státní správy, provádění rozpisu závazných ukazatelů SR, resortů a státních fondů k zajištění chodu spravovaného území
  • zabezpečuje a usměrňuje hospodaření s prostředky státního rozpočtu, resortů a státních fondů a zajišťuje kontrolu jejich čerpání v rámci krajského úřadu
  • řídí peněžní toky dotačních titulů a transferů státního rozpočtu, resortů a státních fondů
  • zpracovává finanční analýzy dotačních titulů a transferů pro rozhodování orgánů kraje
  • jako správce rozpočtu přezkoumává a vyhodnocuje operace související s dotačními tituly a transfery v rámci vnitřního kontrolního systému se zaměřením na dodržování právních předpisů (rozpočtových pravidel, rozpočtové skladby a systému vnitřní finanční kontroly)
  • je gestorem předkládání návrhů úprav rozpočtu formou rozpočtových opatření z finančního vztahu SR, resortů a státních fondů k rozpočtu kraje a obcím kraje pro orgány kraje, provádí jejich kontrolu, sumarizaci a předkládání pro rozhodování samosprávy a zajišťuje jejich provádění
  • zpracovává analýzy rozpočtového určení daní (RUD) podle predikcí SR
  • zajišťuje koordinaci činností souvisejících s podáváním žádostí o dotace a NFV ze SR, resortů a státních fondů, podílí se na sestavování postupů a zásad výběru žadatelů, včetně vyhodnocování projektů a koordinuje zpracování a předkládání závěrečného vypořádání dotací a NFV
  • podílí se na realizaci systému programového financování z centrálních zdrojů a její uplatňování v praxi
  • zajišťuje hodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje a koordinuje vypracování podkladů pro finanční vypořádání se SR, resorty a státními fondy za kraj a obce kraje a provádí jejich sumarizaci
  • zajišťuje vyhodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje a obcí kraje ve formě podkladů pro státní závěrečný účet (SZÚ), včetně sumarizace za kraj a obce kraje
  • na základě metodiky MF ČR stanovuje pravidla pro čerpání prostředků Fondu solidarity EU, spolupracuje při administraci žádostí o dotace z Fondu solidarity EU, zpracovává souhrnnou žádost za Jihočeský kraj a komunikuje s MF ČR

 

Oddělení přezkumu a metodiky hospodaření obcí


Na úseku přezkoumávání hospodaření

  • přejímá a eviduje žádosti obcí a dobrovolných svazků obcí o přezkoumání hospodaření za příslušný kalendářní rok nebo jejich oznámení o rozhodnutí zadat přezkoumání auditorovi nebo auditorské společnosti
  • zpracovává časové plány přezkoumání hospodaření na období od sestavení plánu do 30. června následujícího roku a předkládá je ve stanoveném termínu ministerstvu financí
  • přejímá a eviduje závazné informace od obcí a dobrovolných svazků obcí o uzavření smlouvy s auditorem (auditorskou společností) na provedení přezkoumání hospodaření
  • v souladu s časovým plánem a ve smyslu ustanovení zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí (dále jen zákon), ve znění pozdějších předpisů, provádí dílčí a jednorázová přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí Jihočeského kraje
  • provádí kontroly plnění opatření, přijatých přezkoumávanými subjekty k nápravě chyb a nedostatků uvedených v zápisu (zprávě) z provedeného přezkoumání
  • z každého provedení přezkoumání hospodaření pořizuje ze zákona příslušný zápis nebo zprávu, kterou prokazatelně předává v jednom vyhotovení přezkoumávanému subjektu
  • přejímá a eviduje stejnopisy zpráv o výsledku přezkoumání hospodaření obcí nebo dobrovolných svazků obcí provedených auditorem (auditorskou společností)
  • v souladu s podmínkami stanovenými zákonem ukládá přezkoumávaným subjektům pořádkové pokuty
  • každoročně po skončení přezkoumání hospodaření za příslušný kalendářní rok zpracovává komplexní analytickou zprávu o výsledcích přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí na území Jihočeského kraje
  • v obdobném časovém intervalu připravuje vždy informativní materiál o průběhu a výsledcích přezkoumání hospodaření pro vedení Jihočeského kraje
  • ve smyslu ustanovení § 67 odst. 1 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, poskytuje metodickou pomoc obcím a dobrovolným svazkům obcí v oblasti jejich hospodaření, a to přímo na místě při výkonu přezkoumání hospodaření, zpracováním odpovědí na písemné dotazy metodického charakteru a jejich zveřejňováním a na vyžádání účelovými metodickými návštěvami konkrétních územních celků
  • v rámci připomínkových řízení zpracovává stanoviska a vyjádření k novým nebo aktualizovaným předpisům, vztahujícím se k přezkoumání hospodaření nebo v této oblasti zjišťovaným správním deliktům.

 

Na úseku veřejnoprávních kontrol

  • na základě zadání provádí finanční kontroly ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě v rozsahu stanoveném vnitřními předpisy kraje
  • koordinuje za ekonomický odbor zpracování pololetních plánů kontrol prováděných krajským úřadem v rámci výkonu přenesené působnosti a následně i zpracování příslušných zpráv o jejich plnění.

 

Na úseku vyřizování přestupků

  • eviduje a projednává v prvním stupni v přenesené působnosti spáchané přestupky obcemi a dobrovolnými svazky obcí ve správním obvodu Jihočeského kraje dle ustanovení § 22a a § 22b zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a dle § 14 a § 15 zákona č. 420/2004 Sb., o  přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů.
  • v souladu s ustanovením citovaného § 22a a § 22b zákona č. 250/2000 Sb. a § 14 a § 15 zákona č. 420/2004 Sb. ukládá dotčeným subjektům za spáchání přestupku správní trest v řízení o přestupku ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 250/2016 Sb., o  odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
     

Oddělení účetnictví

  • zaměstnanec na pozici metodik účetnictví je oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci zaměstnanců zařazených v rámci tohoto oddělení na pozicích účetní, mzdový účetní, daňový specialista a metodik DPH, metodik PAP
  • zajišťuje tuzemský zúčtovací a platební styk s bankou
  • zajišťuje devizový zúčtovací platební styk s bankou
  • účtuje o příjmu dotací ze státního rozpočtu a státních fondů v rámci přenesené působnosti
  • zajišťuje výplatu dotací a příspěvků obcím, dobrovolným svazkům obcí a dalším fyzickým a právnickým osobám z prostředků státního rozpočtu a státních fondů
  • připravuje podklady pro finanční vypořádání finančních prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu a státních fondů ve spolupráci s oddělením rozpočtu a financování
  • účtuje o finančním vypořádání se státním rozpočtem a státními fondy
  • účtuje o limitních dotacích pro kraj a pro příspěvkové organizace zřizované Jihočeským krajem
  • vede účetní agendu související s čerpáním prostředků z fondů EU, kontroluje náležitosti účetních dokladů předložených v rámci žádostí o čerpání prostředků z Fondu solidarity EU

 

Oddělení výkaznictví

  • kontroluje účetnictví a rozpočty obcí a dobrovolných svazků obcí podle stanovených postupů a platných právních předpisů (vyhláška č. 383/2009 Sb., vyhláška č. 5/2014 Sb., vyhláška č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů) pro CSÚIS
  • kontroluje správnost účetních výkazů předkládaných příspěvkovými organizaci zřízenými územně samosprávnými celky, tj. obcemi i Jihočeským krajem, podle stanovených postupů a platných právních předpisů (vyhláška č. 383/2009 Sb.) pro CSÚIS
  • provádí metodické usměrňování obcí a příspěvkových organizací v oblasti výkaznictví a kontroly
  • u obcí a dobrovolných svazků obcí kontroluje správnost zaúčtování přijatých dotací a půjček ve vazbě na údaje ze systému CSÚIS od jednotlivých kapitol státního rozpočtu a státních fondů a řeší případné rozdíly
  • spolupracuje s oddělením rozpočtu a financování při kontrole správnosti podkladů předaných obcemi a dobrovolnými svazky obcí pro finanční vypořádání se státním rozpočtem a státními fondy ve smyslu vyhlášky č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání)
  • poskytuje metodickou pomoc obcím a dobrovolným svazkům obcí na úseku účetnictví a rozpočtu ve smyslu zákona č. 129/2000 Sb., o krajích
  • provádí odbornou poradní a metodickou činnost na úseku účetnictví pro příspěvkové organizace zřizované obcemi

Odborem zveřejňované informace

Informace k přezkoumávání hospodaření obcí

Termíny k zabezpečení přezkoumání hospodaření obcí a DSO

Podání žádosti o přezkoumání hospodaření krajskému úřadu: do 30. 6. přezkoumávaného roku.

Oznámení o rozhodnutí zadat přezkoumání auditorovi: do 30. 6. přezkoumávaného roku.

O uzavření smlouvy s auditorem informuje obec a dobrovolný svazek obcí krajský úřad nejpozději: do 31. 1. následujícího roku

Termíny stanoveny zákonem č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, v platném znění.


Informace a tiskopisy ke stažení

Vzory žádosti o přezkoumání hospodaření obce a DSO krajským úřadem

Vzor oznámení a podání informace krajskému úřadu (přezkoumání hospodaření bude provádět auditor)

Vzory tiskopisů - nápravná opatření k nápravě chyb a nedostatků uvedených ve zprávě o výsledku přezkoumání hospodaření

Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář 


Plán a výsledky přezkoumávání hospodaření obcí

Plán konečných a jednorázových přezkoumání hospodaření územních celků v Jihočeském kraji za rok 2018

V přiloženém přehledu zveřejňujeme plánované termíny konečných a jednorázových přezkoumání hospodaření územních celků v Jihočeském kraji za rok 2018, které provádí oddělení přezkumu a metodiky hospodaření obcí krajského úřadu, a to uvedené dle stavu plánu k 25. 1. 2019. Případné změny termínů konečných a jednorázových přezkoumání hospodaření budou provedeny vždy individuálně po dohodě s  příslušným územním celkem již bez následného promítnutí této změny do tohoto přehledu.

 Plán konečných a jednorázových přezkoumání hospodaření ke stažení


 

Výsledky přezkoumání hospodaření územních celků za rok 2016 a 2017

Zpráva o výsledcích přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí na území Jihočeského kraje za rok 2016


Ekonomický odbor krajského úřadu poskytuje tuto zprávu k využití všem představitelům územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, zaměstnancům těchto územních celků i externím subjektům, zajišťujícím pro územní celky agendu účetnictví a hospodaření s majetkem. Zpráva ke stažení


 

Zpráva o výsledcích přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí na území Jihočeského kraje za rok 2017 

Ekonomický odbor krajského úřadu zveřejňuje tuto zprávu v souladu s ust. § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, a poskytuje ji k využití všem představitelům územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, zaměstnancům obecních úřadů i zájemcům z řad veřejnosti. Zpráva ke stažení

Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář 


Metodická pomoc

Účetnictví státu a účetní závěrka

Metodická podpora v oblasti účetnictví státu

MP_28_OEKO_změna_č. 14 vloženo: 20.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 13 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 12 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 11 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 10 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 9 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 8 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 7 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 6 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 5 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 4 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 3 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 2 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 1 vloženo: 22.03.2019

MP/22/OEKO Účetní závěrka obcí a DSO za rok 2018 - změna č. 15

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Ročárková


Problematika DPH

MP/73/OEKO Evidence a účtování DPH - změna č. 10

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Chumanová


Pravidla pro užívaní atributů nástroj a prostorová jednotka

MP/70/OEKO Pravidla pro užívání nových atributů nástroj a prostorová jednotka změna č. 5

Kontaktní osoba: Ing. Dagmar Pindurová


Metodická pomoc oddělení přezkumu a metodiky hospodaření


Zprávy oddělení přezkumu a metodiky hospodaření obcí o poskytování metodické pomoci územním samosprávným celkům a dobrovolným svazkům obcí Jihočeského kraje

Zpráva za rok 2017 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2016 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2015 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2014 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2013 vloženo: 18.04.2019

Řízení rizik spojených s hospodařením obce, praktická příručka pro starosty obcí

Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář




Pracovní pomůcka k inventarizaci majetku a závazků územních celků JčK za rok 2018

Pracovní pomůcka

Kontaktní osoba: Ing. Hana Masojídková 

 

Informace pro obce a dobrovolné svazky obcí Jihočeského kraje

Metodická pomoc

Účetnictví státu a účetní závěrka

Metodická podpora v oblasti účetnictví státu

MP_28_OEKO_změna_č. 14 vloženo: 20.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 13 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 12 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 11 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 10 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 9 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 8 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 7 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 6 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 5 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 4 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 3 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 2 vloženo: 22.03.2019
MP_28_OEKO_změna_č. 1 vloženo: 22.03.2019

MP/22/OEKO Účetní závěrka obcí a DSO za rok 2018 - změna č. 15

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Ročárková


Problematika DPH

MP/73/OEKO Evidence a účtování DPH - změna č. 10

Kontaktní osoba: Ing. Jitka Chumanová


Pravidla pro užívaní atributů nástroj a prostorová jednotka

MP/70/OEKO Pravidla pro užívání nových atributů nástroj a prostorová jednotka změna č. 5

Kontaktní osoba: Ing. Dagmar Pindurová


Metodická pomoc oddělení přezkumu a metodiky hospodaření


Zprávy oddělení přezkumu a metodiky hospodaření obcí o poskytování metodické pomoci územním samosprávným celkům a dobrovolným svazkům obcí Jihočeského kraje

Zpráva za rok 2017 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2016 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2015 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2014 vloženo: 18.04.2019
Zpráva za rok 2013 vloženo: 18.04.2019

Řízení rizik spojených s hospodařením obce, praktická příručka pro starosty obcí

Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář




Pracovní pomůcka k inventarizaci majetku a závazků územních celků JčK za rok 2018

Pracovní pomůcka

Kontaktní osoba: Ing. Hana Masojídková 


Finanční vypořádání a podklady pro státní závěrečný účet 

Finanční vypořádání dotačních prostředků státního rozpočtu za rok 2018 podle vyhlášky MF č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem, bylo krajem zprostředkováno podle podkladů jednotlivých obcí a DSO a akceptováno jednotlivými poskytovateli. Současně byly krajem sumarizovány a MF předány podklady pro státní závěrečný účet za rok 2018.

Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Francová

 


Účetní konsolidace státu a PAP

Zahrnutí účetních jednotek do účetní konsolidace v roce 2019 a výkaz PAP

Seminář Účetní konsolidace státu vyplnění výkazu seznam

Příloha č. 2a k vyhl. 383/2009 Sb. výkaz PAP

Kontaktní osoba: Ing. Bohumila Fraňková


Číselníky UZ, ORG

Krajské účelové znaky

Státní účelové znaky

Číselník ORGnumů obcí a DSO platné od 1. 1. 2016

Kontaktní osoba: Tomáš Budík 

Informace pro příspěvkové organizace Jihočeského kraje

Účetní konsolidace státu a PAP

Zahrnutí účetních jednotek do účetní konsolidace v roce 2019 a výkaz PAP 

Seminář Účetní konsolidace státu vyplnění výkazu seznam

Příloha č. 2a k vyhl. 383/2009 Sb. výkaz PAP

Kontaktní osoba: Ing. Bohumila Fraňková 


Metodická pomoc

Účetnictví státu a účetní závěrka

MP/27/OEKO Pravidla pro předkládání účetních výkazů a účetních záznamů příspěvkovými organizacemi v roce 2019 - změna č. 15

Pomocný analytický přehled (PAP) - příspěvkové organizace

MP/23/OEKO Účetní závěrka příspěvkových organizací za rok 2018 - změna č. 15

Kontaktní osoba: Ing. Aleš Zajac


Ostatní metodická pomoc

Metodický postup vedení účetní evidence projektů IROP

Kontaktní osoba: Ing. Aleš Zajac, Ing. Helena Plosová


Číselník UZ

Krajské účelové znaky

Kontaktní osoba: Tomáš Budík 


Další informace

Informace o zpracovávání osobních údajů

Informace o zpracování osobních údajů OEKO

Kontaktní osoba: JUDr. Eva Bartošová

Zprávy MF ČR pro finanční orgány obcí a krajů

Zprávy MF ročník 2019

Zprávy MF 2-2019

Zprávy MF ročník 2018 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2017 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2016 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2015 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2014 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2013 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2012 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2011 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2010 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2009 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2008 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2007 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2006 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2005 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2004 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2003 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2002 vloženo: 22.03.2019
Zprávy MF ročník 2001 vloženo: 22.03.2019

Kontaktní osoba: Ing. Adéla Hochová